نمایش اطلاعات ثبت شده فرم نمایش اطلاعات ثبت شده فرم

سند راهبرد مشارکت تارنما

شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران سند راهبرد مشارکت تارنما

 

  کاربر پسند بودن تارنما تارنمای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران قابلیت شخصی سازی پورتال، جستجوی پیشرفته، اجرا در کلیه مرورگرها و اجرا بر روی دستگاههای قابل حمل ( لپ تاپ، تبلت، موبایل) را دارا می باشد.

  شفافیت تارنما لینک ارتباط مستقیم مدیران در وب سایت و تاریخ های بروزرسانی و انتشار شناسنامه خدمات در تارنمای شرکت و فرودگاههای کشور موجود می باشد.

  کیفیت خدمات تارنما ارائه تیتر اخبار درصفحه اصلی، لینک سازمانها و نهادهای مرتبط طبق استانداردهای تعریف شده، گالری عکس، برنامه پرواز ها که همگی در صفحه اصلی به سهولت در دسترس کابران می باشد. لازم به یادآوری است، سایر صفحات پورتال در منوهای صفحه اصلی تارنما موجود بوده و در دستگاههای قابل حمل نیز به راحتی قابل دسترسی می باشند.

  دسترس پذیری تارنما امکان پشتیبانی از افراد کم توان و رویه کاری به روزرسانی و استاندارد بودن نام دامنه و زمان بارگزاری رعایت گردیده است.

  دسترس پذیری اطلاعات در پورتال ستادی و فرودگاههای کشور سوالات متداول، نظرسنجی، پیوندها و اخبار و مزایدات و اطلاعیه های مهم وجود دارد.

  داشتن بیانیه حریم خصوصی طبق راهبرد شرکت فرودگاهها و ناوبری هوائی ایران بیانیه حریم خصوصی در تارنمای شرکت وجود دارد.

راهبرد فرودگاه ايلام

1-      کاربر پسند بودن سایت : قابلیت شخصی سازی پورتال ، جستجوی پیشرفته ، اجرا در کلیه مرورگرها و اجرا بر روی دستگاههای قابل حمل ( لپ تاپ، تبلت، موبایل)

2-      شفافیت تارنما : لینک ارتباط مستقیم مدیران در وب سایت و تاریخ های بروزرسانی و انتشار خدمات در سایت فرودگاه.

3-      کیفیت خدمات تارنما : ارائه تیتر اخبار درصفحه اصلی، لینک دسترسی به میز خدمت، لینک ارگانهای مرتبط طبق استانداردهای تعریف شده، گالری عکس،برنامه پرواز ها که همگی در صفحه اصلی به سهولت در دسترس کابران می باشد.ضمنا سایر صفحات پورتال در منوهای بالای سایت در دسترس می باشند که در دستگاههای قابل حمل نیز به راحتی در دسترس می باشند.

4-      دسترس پذیری تارنما : امکان پشتیبانی از افراد کم توان و دستور العمل بروزرسانی و استاندارد بودن نام دامنه و زمان بارگزاری رعایت گردیده است.

5-      دسترس پذیری اطلاعات : در پورتال فرودگاه سوالات متداول، نظرسنجی، پیوندها و اخبار و مزایدات و اطلاعیه های مهم وجود دارد.

6-      داشتن بیانیه حریم خصوصی : در این سایت طبق راهبرد شرکت فرودگاهها و ناوبری هوائی ایران بیانیه حریم خصوصی وجود دارد.

 

ديدار مردمي

دیـدار مـردمـی 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران

به منظور تکریم ارباب رجوع و همکاران

طی برگزاری جلسههای دیدار مردمی

آماده پاسخگویی، شفافسازی و رسیدگی به درخواستهای شما است.

شما عزیزان میتوانید به این منظور، فرم زیر را دانلود، پرینت و تکمیل و

به واحد روابط عمومی ارسال فرمایید.

دانلود فرم

صنايع دستي ايلام
اطلاعات فرودگاهي
بيانيه توافق سطح خدمات(اردبيل)

بیانیه توافق سطح خدمات اداره کل فرودگاههای استان اردبیل

 

قابل توجه بازدید کنندگان محترم

بدینوسیله توافق نامه سطح خدمات اداره کل فرودگاههای استان اردبیل را به اطلاع میرساند:

تارنمای اداره کل فرودگاههای استان اردبیل به امکان ثبت ، پیگیری درخواست ها و شکایات شما متقاضیان گرامی مجهز می باشد.

برای ارتباط و انعکاس شکایت می توانید از بخش انتقادات و پیشنهادات از طریق کد رهگیری دریافتی اقدام فرمائید.

به محض ثبت درخواست ، سعی می گردد در کوتاهترین زمان ممکن نتیجه پیگیری درخواست مطرح شده به متقاضی اعلام و در صورت لزوم درخواست مراجعه حضوری گردد.

امنیت اطلاعات شخصی شما

اطلاعات خصوصی تکمیل کنندگان فرم های الکترونیکی ، در اختیار عموم قرار نخواهد گرفت.

اداره کل فرودگاههای استان اردبیل متعهد است نسبت به حفظ حریم خصوصی شما و همچنین گسترش تکنولوژی خود به گونه ای که تجربه آنلاین امن و قدرتمندتری را برای شما فراهم نماید ، متعهد است. این بیانیه حریم خصوصی در پایگاه اینترنتی اداره کل فرودگاههای استان اردبیل به کار گرفته می شود و فرایند جمع آوری و استفاده از داده ها را کنترل نماید.

 

اداره کل فرودگاههای استان اردبیل اطلاعات شخصی شما را از دسترسی ها ، استفاده و افشاهای تایید نشده حفاظت نماید.

تارنمای اداره کل فرودگاههای استان اردبیل بصورت تمام وقت در دسترس متقاضیان گرامی بوده و در صورت بروز هرگونه اشکال و نقص فنی ، در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد گردید.

شناسنامه فرودگاه(اردبيل)
نام فرودگاه فرودگاه اردبیل
وب سایت https://ardabil.airport.ir
استان اردبیل
شهر اردبیل
پست الکترونیک ardabil.info@airport.ir
نوع فرودگاه  مرزهوایی
وضعیت فرودگاه عملیاتی
نام مدیرکل فرودگاه مهندس فخرالدین هاشمی
تلفن دفتر مدیرکل 04531458001
فکس دفتر مدیرکل  04533453624
نحوه انتقال مسافرین

انتقال مسافرین  بین ترمینال و هواپیما در ایرساید بوسیله اتوبوس و پل تلسکوپی جت وی انجام میگیرد .برای انتقال مسافان به شهر در فرودگاه تاکسیرانی مستقر میباشد.

فاصله با نزدیکترین منطقه مسکونیفاصله تا شهر اردبیل 15 کیلومتر و تا شهر نمین 19 کیلومتر میباشد.

تلفن تاکسی سرویس   آقای رزقی مسئول تاکسی فرودگاه 09144514586
نام هتل ها

هتل دریا  در شورابیل اردبیل ، هتل نگین ، هتل سبلان ، هتل شیخ صفی ، هتل مهدی ، ..... در اردبیل

 هتل لاله  ، هتل چالدران ، هتل سپید ، هتل اترک ، هتل امیر کبیر ،هتل قصر و .....در شهر سرعین

آژانس های مسافرتی

آزانس هواپیمایی مستقر در اردبیل: همای ایران ، ستاره همای اردبیل ، آرتا پرواز ، مدار ، ......

آزانس های سواری به شهر  تبریز در میدان بسیج   مستقر است

آزانس های سواری شهرآستارا در دروازه استار خیابان جام جم ا مستقر است

آزانس های سواری به شهر مغان و گرمی و مشکین شهر در میدان وحدت مستقر است

آزانس های سواری به شهر خلخال در میدان ایثار مستقر است

ترمینال مسافربری بین شهری در ورودی شهر میدان فاطمی مستقر میباشد

خطوط هوایی شرکت هواپیمایی ایران ایر, شرکت هواپیمایی آسمان
هزینه پارکینگ هزینه ورودی پارکینگ 1000 تومان پارک شبانه 5000 تومان
کد سه رقمی فرودگاه ADU
کد چهار رقمی فرودگاه OITL
تعداد ترمینال مسافربری ترمینال 1 داخلی  ( 3000 متر مربع ) ترمینال 2 خارجی ( 7000 متر مربع ) ترمینال 3حج ( 2500 متر مربع )
تعداد باند 2 عدد
جهت باند باند 33/15 بطول 3300 متر،  باند 07/25 بطول 2500 متر
عرض باند   45 متر
مساحت فرودگاه 1300 هکتار
درجه بین المللی بودن مرز هوایی
طول باند    3300,2500
طبقه بندی آتش نشانی  CAT7
اطلاعات پرواز تماس از داخل استان 199 ، تماس از استانهای دیگر 04531458899
امکانات

 ساعت کار فرودگاه شش ماه اول سال  0730 تا 1930 و شش ماه دوم سال  0730 تا 1730  ، بین المللی بودن فرودگاه ( استقرار گمرک و گذرنامه در زمان پرواز خارجی ), پارکینگ خودرویی روباز, دسترسی مسافرین به اینترنت آسیا تک, دستگاه خودپرداز, دستگاه خودپرداز عوارض خروجی و کارت هدیه بانک ملی ، باجه بانک ملی ، یگان سپاه حفاظت فرودگاه, یگان پلیس فرودگاه ،خدمات پستی  شرکت هواپیمایی ایران ایر و آسمان , غرفه عرضه مواد غذایی بوفه , صنایع دستی ، اسباب بازی کودکان ، نمازخانه در داخل ترمینال , اورژانس در ساعت انجام  پرواز در داخل ترمینال ، تاکسیرانی در زمان پروازها ، فروشگاه لوازم خانگی شاهد، دفتر فروش بلیط آسمان و ایران ایر در زمان پرواز ، دارای سه ترمینال مسافری ( داخلی ، خارجی ، مستقبلین عتبات و حجاج ) ، شرکت هندلینک هوایی نوریزان ماهان ، شرکت هندلینگ هوایی ایران ایر ، جایگاه سوخت رسانی هواپیما ، ایستگاه هواشناسی ، تأسیسات سوختگیری, سیستم نمایش اطلاعات پرواز FIDS  , سیستم پاسخگوی تلفنی 199 ، سیستم روشنایی باند 33/15 ,سیستم روشنایی باند 25/07 ، فرودگاه اقماری پارس آباد ، تاکسیرانی فرودگاه ،،سیستم ارتباط هوانوردی  ATIS  ،، دستگاه های کمک ناوبری (   NDB VOR  DME  ILS  ) ، سیستم هواشناسی RVR   و....

 

 

تماس با ما (سيرجان)

شماره تلفن:

034-42265485

نمازخانه فرودگاه شهداي ايلام
شناسنامه - ايلام

1-نام فرودگاه : فرودگاه شهدای ایلام

2-وب سایت : http://ILam.airport.ir

-استان : ایلام3

4-شهر : ایلام

5-پست الکترونیک : ILam.InfoQairport.ir

6-نحوه انتقال مسافرین : به دلیل نزدیک بودن پارکینگ هواپیما به ترمینال سوار و پیاده شدن مسافرین به هواپیما به صورت پیاده انجام میگیرد.و جهت انتقال به شهر و مقاصد موردنظر مسافرین این امر توسط تاکسی سرویس ویژه فرودگاه انجام میشود.

7-فاصله تا نزدیکترین منطقه مسکونی : فرودگاه در 9 کیلومتری جنوب شهر ایلام بوده و تا نزدیکترین منطقه مسکونی روستای سرطاف حدود 3 کیلومتر فاصله دارد.

8-تلفن تاکسی سرویس :

9-ظرفیت اسمی : هر ساعت دو پرواز

10-تاریخ شروع پروازهای مسافری : 1375

11-نام هتل ها : هتل زاگرس-هتل خلاش-هتل دالاهو

12-آژانس های مسافرتی : ایلام سیر-محمد سیر-الغدیر-شیرین پرواز داوران-آسو پرواز-مهماندار

13-خطوط هوایی : ایران ایر-آسمان-ماهان-پویا

14-هزینه پارکینگ : در صورت پارک ماشین از مسافرین هزینه ای مطابق تعرفه مصوب دریافت میشود.

15-نوع فرودگاه : بین المللی (مرز هوایی)

16-وضعیت فرودگاه : عملیاتی

17-امکانات : جایگاه سوختگیری هواپیمایی-هواشناسی فرودگاه-اورژانس هوایی مستقر در فرودگاه

18-نام مدیرکل : مهندس علی متانت

19-تلفن دفتر مدیرکل : 32236802-084

20-فکس دفتر مدیرکل : 32236803-084

21-کد سه رقمی (IATA) : IIL

22-کد چهار رقمی (ICAO) : OICI

23-تعداد ترمینال : 2

24-شماره باند : 14-32

25-طول باند : 3200 متر

26-عرض باند : 15+45 متر

27-تعداد باند : 1

28-مساحت ترمینال داخلی : حدود 3000 متر

29-مساحت ترمینال خارجی : حدود 6000 متر

30-مساحت فرودگاه : 283 هکتار

31-درجه بین المللی بودن : 4D

32-مساحت باند: 60×3200

33-مساحت ترمینال حجاج : فاقد ترمینال حجاج

34-طبقه بندی آتش نشانی : CAT6

35-امکانات جانبی : نمازخانه-بوفه-غرفه صنایع دستی-محل شارژ تلفن همراه-کتابخانه-سرویس بهداشتی معلولین

 

شناسنامه فرودگاه(پارس آباد)

 

نام فرودگاه

فرودگاه پارس آباد مغان

وب سایت

https://parsabad.airport.ir

استان

اردبیل

شهر

پارس آباد مغان

پست الکترونیک

parsabad.info@airport.ir

آب و هوا

گرم و نیمه خشک

فاصله از شهر

7 کیلومتر

مختصات

475238N     393627

ظرفیت اسمی

201600 مسافر( تعداد کل مسافر در سال)

سال بهره برداری

تاسیس 1352 -- 1381 تحویل شرکت فرودگاههای کشور شد

نام هتل ها

هتل ارسباران - هتل طاووس مغان

آژانسهای مسافرتی

       شال گشت مغان   32730963-045

خطوط هوایی

ایران ایر ( هما )

ارتفاع از سطح دریا

253 پا

نوع فرودگاه

داخلی

کمک ناوبری

VOR / DME / NDB

امکانات

مرکز تلفن, پارکینگ, دسترسی مسافرین به اینترنت,ساختمان سپاه, نمازخانه, ساختمان پلیس

نام مدیر فرودگاه

سید پیمان آتش زر

تلفن دفتر مدیر

045-31457000-1

فکس دفتر مدیر

045-31457005

کد سه رقمی

یاتا: PFQ

کد چهار رقمی

ایکائو: OITP

تعداد ترمینال

1

جهت باند

11- 29

عرض باند

45

تعداد باند

1

مساحت ترمینال داخلی

1200

درجه حرارت مرجع

33/7

مساحت فرودگاه

170 هکتار

ظرفیت اپرون

2 هواپیما  FOKKER,ATR

مساحت اپرون

  66 * 110

طول باند

2750

ترمینال حجاج

ندارد

طبقه بندی آتش نشانی

CAT5

کلاس پروازی فضای فرودگاه

G

حمل و نقل عمومي(اردبيل)

خدمات تاکسیرانی فرودگاه توسط سازمان تاکسیرانی شهر اردبیل صورت می گیرد . دفتر و محل استقرار شرکت روبروی ترمینال داخلی می باشد و شرکت به صورت 24ساعته آماده خدمت رسانی به مسافرین گرامی است. محاسبه نرخهادر مسیرهای مختلف بر اساس نرخهای ذیل محاسبه می شود.

جهت اطلاعات بیشتر با تلفن 33447901 045  تماس حاصل نمایید.

 

لازم بذکر است در خصوص ردیف اول تعداد سرنشین 4 نفر ملاک عمل خواهد بود.

در ضمن تعرفه نرخ کرایه مصوب برای سال 1397 تغییری نسبت به سال 1396 نکرده است.

 

پرسش و پاسخ متداول(اردبيل)

سوال 1 : از مناقصه ها ،مزایده‌ها و فراخوان های برگزار شده از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور و فرودگاه‌های تحت نظارت آن ، چگونه می توان اطلاع پیدا کرد؟

جواب: 

کلیه اطلاعات و اسناد مناقصه ها ،مزایده‌ها و فراخوان های برگزار شده از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور و  فرودگاه‌های تحت نظارت آن  در پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات قابل مشاهده و دریافت می باشد. آدرس لینک http://iets.mporg.ir )

 

 سوال 2 : اداره کل فرودگاههای استان اردبیل شامل چه واحدهایی است؟

جواب:

فرودگاه اردبیل از دو معاونت مستقل تشکیل شده است 1-معاونت عملیات هوانوردی ( واحد مراقبت پرواز ، واحد الکترونیک و ناوبری هوایی ، واحد مخابرات و فناوری اطلاعات ، واحد آتش نشانی و نجات فرودگاهی ) 2- معاونت عملیات فرودگاهی یا اجرایی ( واحد مالی و تدارکات ، واحد امور فنی ، واحد امور ترمینالها ،واحد امور اداری و کارکنان ، واحد امور بازرگانی و واحد امور حقوقی ) 3- واحد حراست و امنیت فرودگاه 4- روابط عمومی فرودگاه

واحدهای تشکیل دهنده این فرودگاه را می توانید در بخش  چارت سازمانی مشاهده نمائید

 

سوال 3 :  بارهایی که از طریق پست هوایی ارسال می شوند چه مدت بعد و از چه طریقی قابل تحویل است؟

جواب:

پست هوایی از طریق دو شرکت ( شرکت هواپیمایی ایران ایر و شرکت حمل بار آسمان ) در فرودگاه اردبیل انجام میشود بارهای دریافتی بلافاصله پس از نشست پرواز و از طریق دفتر خدمات بار در زمان انجام پروازهای شرکت هواپیمایی قابل تحویل است.

دفتر خدمات بار ایران ایر در فرودگاه 3387028  

دفتر مرکزی ایران ایر در اردبیل 33252041 -33252040

دفتر خدمات بارآذر پارس سبلان ( آسمان ) 04533870563

 

سوال 4 : تهیه بلیط در فرودگاه از چه شرکتهایی و چگونه میسر است ؟

جواب:

از طریق دفتر فروش بلیط ایران ایر و دفتر فروش آسمان در سالن ترمینال داخلی مسافران محترم می توانند بلیط تهیه نمایند

 

سوال 5 :  تهیه بلیط در فرودگاه از طریق لیست انتظار چگونه میسر است؟

جواب:

از یک ساعت و نیم قبل از پرواز می بایست به دفتر لیست انتظارو دفاتر فروش واقع در سالن ترمینال فرودگاه مراجعه و ثبت نام نمایند

 

سوال 6 : در صورت ابطال پرواز چه باید کرد؟

جواب:

به دفتر ترافیک شرکت هواپیمایی  واقع در داخل سالن مراجعه کرده تا مهر باطلی بر بلیط زده شود سپس به یکی از دفاتر شرکت مراجعه و هزینه را مسترد می نمایید در صورت خرید اینترنتی با شماره پشتیبانی شرکت تماس و نسبت به استرداد هزینه بلیط اقدام نمایید.

 

سوال 7 :  عوارض خروجی مسافر چگونه قابل پرداخت است؟

جواب:

1-با مراجعه حضوری به باجه بانک ملی در سالن ترمینال از دو ساعت قبل از پرواز

2- از طریق کیوسک خودپرداز خدمات بانک ملی  مستقر در ترمینال نیز میتوان نسبت به پرداخت عوارض خروج اقدام کرد.

 

سوال 8 : از مناقصه ها ،مزایده‌ها و فراخوان های برگزار شده از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور و فرودگاه‌های تحت نظارت آن ، چگونه می توان اطلاع پیدا کرد؟

جواب: 

کلیه اطلاعات و اسناد مناقصه ها ،مزایده‌ها و فراخوان های برگزار شده از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور و  فرودگاه‌های تحت نظارت آن  در پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات قابل مشاهده و دریافت می باشد. آدرس لینک http://iets.mporg.ir )

 

 سوال 9 : اداره کل فرودگاههای استان اردبیل شامل چه واحدهایی است؟

جواب:

فرودگاه اردبیل از دو معاونت مستقل تشکیل شده است 1-معاونت عملیات هوانوردی ( واحد مراقبت پرواز ، واحد الکترونیک و ناوبری هوایی ، واحد مخابرات و فناوری اطلاعات ، واحد آتش نشانی و نجات فرودگاهی ) 2- معاونت عملیات فرودگاهی یا اجرایی ( واحد مالی و تدارکات ، واحد امور فنی ، واحد امور ترمینالها ،واحد امور اداری و کارکنان ، واحد امور بازرگانی و واحد امور حقوقی ) 3- واحد حراست و امنیت فرودگاه 4- روابط عمومی فرودگاه

واحدهای تشکیل دهنده این فرودگاه را می توانید در بخش  چارت سازمانی مشاهده نمائید

 

سوال 10 :  بارهایی که از طریق پست هوایی ارسال می شوند چه مدت بعد و از چه طریقی قابل تحویل است؟

جواب:

پست هوایی از طریق دو شرکت ( شرکت هواپیمایی ایران ایر و شرکت حمل بار آسمان ) در فرودگاه اردبیل انجام میشود بارهای دریافتی بلافاصله پس از نشست پرواز و از طریق دفتر خدمات بار در زمان انجام پروازهای شرکت هواپیمایی قابل تحویل است.

دفتر خدمات بار ایران ایر در فرودگاه 3387028  

دفتر مرکزی ایران ایر در اردبیل 33252041 -33252040

دفتر خدمات بارآذر پارس سبلان ( آسمان ) 04533870563

 

سوال 11 : تهیه بلیط در فرودگاه از چه شرکتهایی و چگونه میسر است ؟

جواب:

از طریق دفتر فروش بلیط ایران ایر و دفتر فروش آسمان در سالن ترمینال داخلی مسافران محترم می توانند بلیط تهیه نمایند

 

سوال 12 :  تهیه بلیط در فرودگاه از طریق لیست انتظار چگونه میسر است؟

جواب:

از یک ساعت و نیم قبل از پرواز می بایست به دفتر لیست انتظارو دفاتر فروش واقع در سالن ترمینال فرودگاه مراجعه و ثبت نام نمایند

 

سوال 13 : در صورت ابطال پرواز چه باید کرد؟

جواب:

به دفتر ترافیک شرکت هواپیمایی  واقع در داخل سالن مراجعه کرده تا مهر باطلی بر بلیط زده شود سپس به یکی از دفاتر شرکت مراجعه و هزینه را مسترد می نمایید در صورت خرید اینترنتی با شماره پشتیبانی شرکت تماس و نسبت به استرداد هزینه بلیط اقدام نمایید.

 

سوال 14 :  عوارض خروجی مسافر چگونه قابل پرداخت است؟

جواب:

1-با مراجعه حضوری به باجه بانک ملی در سالن ترمینال از دو ساعت قبل از پرواز

2- از طریق کیوسک خودپرداز خدمات بانک ملی  مستقر در ترمینال نیز میتوان نسبت به پرداخت عوارض خروج اقدام کرد.

سئوال : درصورت ابطال و تاخیر پروازی چه باید کرد:

به دفاتر شرکت هواپیمایی مستقر در ترمینال ( میز پاسخگو ) مراجعه تا بر اساس مصوبه حقوق مسافر نسبت به جبران خسارات و پاسخگویی لازم  اقدام نمایند

null

موسائی پور محمد:

(رئیس فرودگاه سیرجان)

null
null
برنامه پروازي1

روزهای هفته

شرکت هواپیمایی

مسیر پرواز

شماره پرواز

ساعت خروج از مبدا

ساعت ورود به مقصد

یک شنبه

ایران ایر

شیراز-لامرد

3476

 

 

لامرد-شیراز

3477

 

 

سه شنبه

ایران ایر

شیراز-لامرد

3476

 

 

لامرد-شیراز

3477

 

 

سه شنبه

ماهان

تهران-لامرد

1001

12:00

13:45

لامرد-تهران

1002

14:30

16:15

جمعه

ماهان

تهران-لامرد

1001

12:00

13:45

لامرد-تهران

1002

14:30

16:15

جمعه

کارون

سیری-لامرد

2540

 

9:55

لامرد- بندرعباس

2536

10:25

 

 

خدمات الکترونيک(اردبيل)
null

1-مسافرين مجاز به حمل چه اقلامي در كيف دستي خود به داخل كابين هواپيما مي باشند؟

جواب...

وسايل شخصي، پول، جواهرات، اقلام باارزش و مدارك .

 

2-آيا در پروازهاي داخلي ارائه كارت شناسايي الزامي است؟

جواب...

بلـــه، مســافرين ملزم به ارائه كــارت شناسايي معتبر (شناسنامه، كارت مــلي، پاسپورت، گواهينامه رانندگي) در پروازهاي داخلي مي باشند.

 

3-قوانين حمل حيوان زنده توسط هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران چيست؟

جواب...

بر اساس مقررات هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران ورود هرگــونه حيوان زنده به داخل كــابين هواپيما ممنوع مي باشد.(از قسمت دانستنیهای مسافر می توانید مقررات رامشاهده نمایید)
 

حمل حيوان زنده در داخل انبار بار هواپيما و براساس مقررات ياتا صورت ميگيرد و علاوه برآن، قوانين دولت كشورهاي مقصد و ترانزيت بايد مد نظر قرار گرفته شود. حمل حيوانات زنده مستلزم پرداخت هزينه مي باشد.

4-دستورالعمل حمل كالاي خطرناك توسط هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران چيست؟

جواب...

كالاهاي خطرناك به اقلام و موادي گفته مي شود كه سلامت و ايمني مسافران يا هواپيما را به مخاطره مي اندازد. حمل اينگونه اقلام با توجه به دستورالعملهاي سازمان بين المللي هواپيمايي كشوري(ICAO) وانجمن شركت هاي هواپيمايي (IATA) مي باشد. حمل اين اقلام در داخل جامه دان و يا كيف دستي مسافرين اكيدا ًممنوع مي باشد.

(لیست اشیا ممنوعه در قسمت دانستنی های مسافر قراردارد)

5-دستورالعمل هاي مربوط به حمل بار دستي مسافر به داخل هواپيما چيست؟

جواب...

ابعاد ساك دستي همراه بايد به گونه اي باشد كه به راحتي در محفظه مخصوص در بالاي سر مسافر قرار گيرد، اين ابعاد نبايستي از 56 سانتي متر(طول)، 45 سانتي متر(عرض) و25 سانتي متر(ارتفاع) و همچنين مجموع ابعاد نبايد از115 سانتي متر تجاوز كند.حداكثر ميزان وزن مجاز براي مسافرين كلاس عادي 5 كيلوگرم مي باشد. هرمسافر تنها مجاز به حمل يك بسته به داخل كابين هواپيما مي باشد.

 

6-زمان مراجعه مسافرين به كانتر پذيرش چه ساعتي است؟

جواب...

توصيه مي گردد درپروازهاي خارجي 3 ساعت و در پروازهاي داخلي يك 1ساعت و 30 دقيقه قبل از زمان پرواز به باجه پذيرش مراجعه فرماييد.

 

7-درصورت آسيب ديدگي و يا عدم دريافت جامه دان در مقصد چه اقداماتي بايد انجام داد؟

جواب...

خواهشمند است به امور جامه دان شرکت هاي هواپيماي مستقر در سالن ورودي فرودگاه مراجعه فرماييد. همكاران ما براساس اطــــلاعاتي كه شما ارائه مي فرماييد نسبت به تنظيم فرم هاي مربوطه اقدام مي كنند.
ارائه اطلاعات دقيقتر در يافتن بار مفقودي در اسرع وقت به ما كمك شاياني مي كند.
فرم "اطلاعات و مشخصات اثاثيه تحويل نشده به مسافر" حاوي يك شماره پيگيري است كه ازطريق آن مي توانيد از آخرين وضعيت جامه دان خود آگاهي يابيد

 

8-عوارض خروجی مسافر چگونه قابل پرداخت است؟

جواب...

باجه بانک ملی در سالن خارجی از دو ساعت قبل از پرواز آماده دریافت عوارض خروجی می باشد

 

9-چه بانکهائی در داخل فرودگاه فعالیت می نمایند ؟

جواب...

بانک ملی ودر ضمن ATM  بانک ملی ؛ملت ؛مهر ؛کوثر  در ترمینال  داخلی فعال می باشد .

 

10-در صورت ابطال پرواز چه باید کرد؟

جواب...

به دفتر ترافیک واقع در داخل سالن مراجعه کرده تا مهر باطلی بر بلیط زده شود سپس به یکی از دفاتر شرکت مراجعه و هزینه را مسترد می نمایید

 

11-تهیه بلیط در فرودگاه از طریق لیست انتظار چگونه میسر است؟

جواب...

از یک ساعت و نیم قبل از پرواز می بایست به دفتر لیست انتظار واقع در سالن مراجعه و ثبت نام نمایند

 

12-تهیه بلیط در فرودگاه از چه شرکتهایی و چگونه میسر است ؟

جواب...

از طریق دفتر فروش بلیط  شرکت های هواپیمائی در سالن داخلی مسافران محترم می توانند بلیط تهیه نمایند البته بعضی از شرکتها از طریق خدمات الکترونیکی نیز دریافت بلیط را مهیا نموده اند .

 

13-بارهایی که از طریق پست هوایی ارسال می شوند چه مدت بعد و از چه طریقی قابل تحویل است؟

جواب...

بلافاصله پس از نشست پرواز و انتقال بار به دفتر خدمات باراز این طریق قابل تحویل است البته باری که با مسافر ارسال می شود از طریق تسمه های انتقال بار وهماهنگی مسافر تحویل داده می شود .

 

14-اداره کل فرودگاه بین المللی کرمان د شامل چه واحدهایی است؟ وچه اقداماتی انجام می دهند ؟

جواب...

واحدهای تشکیل دهنده این فرودگاه و اهم فعالیتهای آنها را می توانید در بخشمعرفی  فرودگاه مشاهده نمائید

 

15-ازمناقصه ها ،مزایده‌ها و فراخوان های برگزار شده از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور و فرودگاه‌های تحت نظارت آن ، چگونه می توان اطلاع پیدا کرد؟

جواب...

کلیه اطلاعات و اسناد مناقصه ها ،مزایده‌ها و فراخوان های برگزار شده از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور و فرودگاه‌های تحت نظارت آن در پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات قابل مشاهده و دریافت می باشد.

 

16-يا استفاده از پارکينگ شبانه روزي براي خودرو مسافران داراي محدوديت يا شرايطي خاصي است؟ و هزينه آن چقدر است؟

جواب...

استفاده از پارکينگ فرودگاه محدوديت خاصي ندارد . ليست هزينه ی استفاده از پارکينگ در قسمت امکانات رفاهی  وجود دارد
 

17-از چه طریقی می توانیم اطلاعات پروازهاي فرودگاههاي کرمان  را داشته باشیم ؟

جواب...

از طریق سایت فرودگاه به آدرس http:/kerman.airport.ir ,‌  و یا شماره 2 -03432110031 ازشهرستانها